Saturday 18 May 2013

KisahKu Ketika Tingkatan 6 (part 2)


Assalamualaikum.. didi in the house.. ^_^  selamat bertemu lagi.. Rasanya ada yang dah tahu post saya kali ni kan.. yela, saya dah janji kan nak sambung cerita saya ketika Tingkatan 6..

    Dunia saya masa form 6 tak banyak yang menarik.. betul ka ni.. Walaupun perlu ke sekolah dalam lingkungan 1 tahun 6 bulan tapi banyak la saya pelajari.. Sedikit sebanyak semua ini membuat saya lebih matang tanpa saya sedar bila ianya berlaku.. Tapi paling penting saya dapat lebih ramai kawan sebab sekolah form 6 yang saya masuk bukan lagi sekolah time form 5. Masa form 6 ni la kita akan jumpa banyak ragam manusia daripada sekolah-sekolah lain.. Selama 5 tahun kita setia dengan sekolah menegah yang sama, jadi kita selalu nampak peragai yang lebih kurang sama ja setiap hari.. muka yang sama ja tapi bukan bermaksud semua ni tak best tau..

    Baik masa sekolah menegah mahupun tingkatan 6..dua-dua saya ada memori terindah sendiri.. Tapi part PALING BEST, saya masih lagi belajar di kelas yang sama dengan MY BESTIE.. saya kenal dia sejak tingkatan 3 lagi.. Sikit pun saya tak rasa jemu belajar dengan dia..dah macam adik sendiri pun.. Sekarang kami terpisah dengan laluan masing2.. dia mendapat tawaran belajar di Universiti Malaya.. “CIK MILAH” terima kasih sebab sudi tolong saya selama ni sehingga saya berjaya masuk ke menara gading..



Berbaju orange itu la dia rakan ku yang DISAYANGI.. abaikan budak sebelah tu..hahaha..

    Masa form 6,kalau lawatan ja mesti pergi KL lagi,dah tak tempat lain ka nak pergi..hmm.. pape pengalaman tu tak semestinya sama kan walaupun dah pernah pergi sebelum ni..


Masa ni kami berada dalam KLIA..wahh.. macam tak pernah masuk airport ja.. pada hal di Penang ada ja airport dalam kawasan Bayan Lepas.. tapi KLIA lebih canggih sistemnya dan keluasan yang lebih besar kalau nak dibandingkan dengan lapangan terbang yang lain..

   Kalau dah namanya lawatan ke KUALA LUMPUR..memang tak sah la tak singgah Masjid Putrajaya.. ambik kesempatan untuk menunaikan fardhu wajib, SEMBAHYANG la maksudnya tu..adooii.. ~.~



Lepas sembahyang, apa lagi snap sekejap gambar di sini.. ^_^



Tak sah la kalau datang KL, tak SHOPPING kan.. hahaha.. tak beli banyak pun, beg tangan satu ja..hahaha.. saya ada di ALMANDA time ni..





  Akhir sekali, gambar di sekitar PLANETIRIUM.. maaf la kalau ejaan salah ye.. maklum la muet cuma dapat band 3 ja…hahaha.. dah pa kes ni.. mungkin terlampau menulis banyak sangat  kut, jadi otak ‘hang’ sekejap :p

    Siapa kata takat ni saja kisah saya di TINGKATAN 6, masih ada banyak lagi saya nak ceritakan tapi malangnya.. masa mencemburui kita, ish3.. hargailah masa yang kita ada dengan perkara2 yang berfaedah ye kawan-kawan.. (buat iklan sat).. jumpa lagi di post seterusnya.. da di du..

No comments:

Post a Comment