Monday 13 May 2013

KisahKu Ketika Tingkatan 6 (part 1)


Assalmaualaikum.. didi in the house.. hehehe.. ^_^ dah lama tak update blog ni kan..maaf la saya ni bukan jenis yang suka menulis tapi saya akan cuba yang terbaik.. CHOIYOKK !!

   Hmm..apa yang saya nak post kali ni.. Hah.. saya nak cerita mengenai pengalaman saya ketika di FORM 6.. sapa kata masuk tingkatan 6 tak boleh berjaya.. walaupun jalan yang saya pilih ni agak sukar tapi saya tak pernah menyesal dengan apa yang saya pilih.. akhirnya saya dapat juga menjejak kaki ke menara gading sekarang ni..

  Tak ramai student yang lepasan SPM memilih tingkatan 6 walaupun mendapat tawaran.. sapa kata form 6 ni semua orang dapat.. hanya orang2 tertentu saja terpilih ye.. rasa bangga la juga.. hehehe.. kebiasaannya alasan mereka tak memilih tingkatan 6 sebab tak boleh bebas lagi, masih terikat dengan peraturan sekolah.. ada yang cakap ambik F6 pemikiran pun masih macam budak sekolah lagi.. Untuk pengetahuan awak2 semua di sana.. walaupun kami F6 masih berpakaian seragam sekolah tapi tak bermaksud permikiran kami tak matang lagi.. Come on la, umur kita masa tu umur 18 tahun kut.. tak kan la nak berperagai macam budak2 lagi.. sikit2 tu ok lagi la, nama pun budak sekolah kan.. HAHAHA.. terasa muda gitu :p

    Tapi semua ni ikut tahap pemikiran masing2..ada yang cepat cara pemikiran yang matang dan ada yang sebaliknya.. lambat atau cepat sampai masanya semua orang akan mengalami tanpa disedari mcam saya sekarang ni.. eee..terperasan lak.. Mengikut kajian, siswa daripada F6 lebih menyerlah berbanding keluaran institusi pendidikan yang lain.. Hmm..mungkin boleh jadi.. INI BUKAN SAYA YANG REKA SENDIRI YE !! harap maklum ~.~

  Biarlah gambar yang menceritakan pengalaman saya ketika tingkatan 6.. ^_^  (teringat kenangan lama)



Ni merupakan baju rasmi untuk kelab tingktan 6.. warna purple.. waktu ni kami tengah adakan pertandingan bowling antara kumpulan tingkatan 6.. cuba la cari saya ^_^



Maaf gambar tak cukup jelas.. guna handphone jadi saiz gambar kecil sikit.. waktu ni kami F6 mendaki bukit di Wang Burma, Perlis



Time ni jungle trekking di To’kun Bukit Mertajam. Nampak tak budak yang tak bapa nak senget tu.. :p



Hari orientasi untuk lower 6 yang baru masuk ke sekolah kami.. ni merupakan station yang mana mereka kena kopek buah kelapa menggunakan kayu yang disediakan.. walaupun hanya sebiji saja yang perlu dikopek tapi kalau tiada kerjasama kumpulan, memang ia menjadi sukar.. tambahan pula, mereka pelu membuat semua ni pada masa yang sama dihujani dengan air..hehehe.. ^_^





Lawatan F6 di Parlimen Malaysia yang teletak di Kuala Lumpur..






Hahaha… saya pasti ada yang boleh teka tempat ini kan.. di sekitar Tugu Negara



Eh, napa tetiba gambar ni pula.. Hmm.. jangan sedih ye.. saya ada hal yang tak dapat dielak.. huhuhu.. nanti ada masa saya sambung lagi post ni dengan gambar2 yang menarik… da di du  ^_^

No comments:

Post a Comment