Monday 18 March 2013

My Lovely Parent :)


Tuk..Tuk.. Assalammualaikum..didi in the house..who's didi??.. abaikan..seperti yang dijanjikan,kali saya post perihal my PARENT..sebelum tu,jom kita tengok pic diorang..tadaaa..
lovely couple kan..baju matching gitu..hahaha..ni msti lepas tengok gambar akan wujud dialong seperti "muka diorang macam familiar ja tapi di mana yaa" x pn "muka macam kawan I la,da la iras sikit2"..xkisah la apa pun dialog nak kuar yang pasti muka SAYA memang sama macam mak ayah saya..x caya.. cuba tengok gambar di bawah..
ok..sekarang bandingkan dengan gambar di atas..nampak x persamaannya..dah pening ka,xpa bole cuba lagi pasni..kihkih..

    Mula2 kita kenal ayah saya dulu..hmm..nama ayah saya ialah Ibnuataillah Bin Hashim..pstikan eja nama ayah saya betul2 ye..selalu bila buat sijil mesti salah typing nama ayah..bukan saya ja termasuk adik2 juga..adoii..Dilahirkan pada 4 Oktober 1963..rasanya,betul la tu..hihihi..kadang2 saya terlupa bezday ayah,ish3..teruk tul..ayah saya tinggal kat Perak di Kg Sungai Batang berdekatan Bagan Datuk..sekarang ayah saya bekerja sebagai..hmm...yang pasti kerja dengan kerajaan negeri Pulau Pinang di KOMTAR..

    Ayah saya simple orangnya tapi kadang2 bole jadi cerewet tapi kalau bab makan x kisah langsung asalkan sedap rasanya n halal..hoho..sebab tu ayah saya bulat tapi x kish la..cuma ayah saya xleh makan banyak daging terutamanya KAMBING..nanti darah tinggi lagi..huhuhu..ayah saya suka sangat dengan bola termasuk adik2..paling suka pasukan dari luar negara iaitu ARSENAL..kalau da perlawanan bola waktu pagi2 sanggup kunci jam nak bangun..ish3..dulu ayah saya ni bekerja dengan syarikat INTEL jadi selalu sangat ke luar negara atas hal kerja..kalau balik Malaysia nanti bawa la ole2..selalunya hadiah dari ayah saya mainan memasak,beg,jam tangan, baju,anak patung dan lain2 lg..banyak la nak sebutkan satu2..tapi da 1 persamaan semua barang2 ni..warnanya PINK..x pernah la bagi hadiah kalau warnya selain dari PINK..hmm..ayah kata senang nak pilih sebab budak perempuan kan suka warna pink..truth fact..tapi setakat ni bilik saya belum lagi dicat warna pink..hahaha..

    Sekarang saya cita pasal mak saya lak.hmm..nama mak saya ialah Zakiah Binti Hamidun..mak saya lahir pada 1 November 1966.kiranya beza umur dengan ayah cuma 3 tahun ja.bezday mak selalu saya ingat bukan sebab saya sayang lebih daripada ayah..dua2 saya sayang sama banyak tapi tarikh bezday mak saya senang nak ingat.. 1/11..kihkih.. kepada ayah saya jangan marah nohh.. mak saya pun tinggal kat Perak juga..nama kampung mak saya ialah Kg Parit 5 berdekatan dengan Bagan Datuk la juga..napa nama kampung "PARIT"..mana la saya nak tau..jarak kampung ayah dengan mak x jauh pun cuma 3-4 km..kalau naik keta dalam 10-15 minit..dekat kan..jadi family saya xda masalah mengnai kampug sapa patut balik dulu sebab dua2 di kawasan yang sama ja..terutamanya musim perayaan..mak saya seorang guru sains di SMK ALMA di Bukit Minyak.. pendek cita semua student suka mak saya..fuhh..popular gak mak saya ni..hehehe..

    Mak saya ni da masa simple da msa x tapi paling penting dia seorang yang paling memahami n penyayang..kalau ditanya sapa lagi garang saya akan cakap ayah sebab ayah jarang nak marah2 tapi kalau dah sekali marah..huhuhu..bertukar jadi guru disiplin..woo ~.~  yang selalu marah2 mesti la mak saya..iaitu berleter..normal la tu..saya pun lebih kurang ja..truth fact.hahaha.. kalau dah mak saya cikgu,agak2 la camna personaliti mak saya kan tapi yang pasti pakaian mak saya memang banyak..jangan tanya bapa almari untuk baju mak saya..hihihi..tapi mak saya ni xda la kaki shopping sangat..sikit2 tu da..normal la..perempuan kan..so,kadang2 mak saya yang akan pilih baju untuk ayah saya terutamanya baju raya..kalau nak p mana2 event BERDUA..mesti baju akan sedondon..x tipu lorhh..

    Walaupun anak2 dah besar tapi mak ayah saya masih lagi loving couple..kadang2 kalau nak kuar p supermarket mesti p berdua ja..kalau adik2 nak ikut..mak x bagi, alasannya nanti bajet beli barang lari..hahaha..da betulnya tapi motif sebenar nak p dating dengan ayah..nampak x permainan mak di situ..hehehe..hmm..kawan2 mesti tanya dulu mak ayh hang kenal camna..hmm.. senang cita camni la..orang dulu2 kalau perempuan kebanyakan ikut pilihan keluarga termasuk mak saya pun..jadi camtu la kisahnya..x caya ka..tapi tu la hakikatnya..

    Fuhh..banyak gak pasal parent saya,ni baru sikit ja..eden x larat nak menaip lagi..post seterusnya saya cita pasal adik2 saya lak..jadi tunggu jangan x tunggu..hehehe..SIAPA LA SAYA.. wassalam.. ^_^

No comments:

Post a Comment